نمونه دادخواست طلاق توافقی

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۹

نمونه دادخواست طلاق توافقی

قبل از مشاهده نمونه دادخواست طلاق توافقی، لازم است بدانید که متن دادخواست اهمیت چندانی ندارد و نباید در مورد آن وسواس زیادی به خرج دهید. همچنین نیاز نیست در متن دادخواست جزییات توافقات خود را ذکر کنید و صرف درخواست طلاق توافقی ساده کفایت می‌کند. بهتر است شرح کامل توافقات بین زوجین به مرحله مشاوره دادگاه یا حضور نزد قاضی دادگاه موکول شود.

 

توجه داشته باشید که متن ارائه شده صرفا نمونه‌ای از یک دادخواست است و شما با توجه به موقعیت خود می‌توانید قسمت مربوط به وکیل را حذف کنید یا متن را فقط از طرف خودتان تنظیم نمایید. همچنین وکیل شما می‌تواند دادخواست را به نمایندگی از شما تنظیم کرده و به دادگاه ارائه نماید. خانم هایی که وکالت در طلاق (حق طلاق) دارند، می‌توانند در قسمت دلایل و متضمات به آن اشاره کنند. برای این کار کافیست در این قسمت عبارت "سند وکالت در طلاق" را اضافه کنید.

 

دانلود عکس نمونه دادخواست طلاق توافقی + pdf
 


دانلود فایل

مراحل ثبت دادخواست طلاق توافقی

۱. بعد از حصول اطمینان از تصمیم به طلاق، زوجین یا یکی از آن‌ها باید اقدام ثبت درخواست در سامانه تصمیم (طلاق) به آدرس zaman.behzisti.net نموده و نوبت غربالگری دریافت نماید. برای این منظور هر کدام از زوجین باید مدارک لازم از جمله شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج را در اختیار داشته باشند.
 

۲. با مراجعه به مرکز مشاوره و دریافت چند جلسه مشاوره پیش از طلاق، برای زوجین برگه عدم انصراف از طلاق صادر می‌شود. 
 

۳. زوجین باید با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و با استناد به برگه عدم انصراف، دادخواست طلاق توافقی خود را ثبت کنند. همچنین نیاز است هر کدام از زوجین در سامانه ثنا ثبت نام نمایند.
 

۴. بعد از ثبت دادخواست، زوجین از طریق سامانه ثنا، ابلاغیه حضور در دادگاه دریافت خواهند کرد. در این مرحله نیاز است هر دو طرف یا وکلای آن‌ها در دادگاه حاظر شده و ادله‌ی خود را برای طلاق به دادگاه ارائه کنند.
 

۵.زوجین بعد از دریافت گواهی عدم سازش از دادگاه، به مدت 90 روز فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر طلاق اقدام به ثبت طلاق خود نمایند. در صورت نیاز می‎توانید با مراجعه به صفحه دفتر طلاق در تهران و تماس با آن‌ها، برای دریافت نوبت ثبت طلاق، اقدام نمایید.

برای تنظیم دادخواست نیاز به مشاوره رایگان دارید؟

نکات مهم در مورد طلاق توافقی

طلاق توافقی یکی از انواع روش‌های طلاق در ایران است که در آن زوجین در مورد پایان زندگی مشترک توافق نظر دارند. در این روش زوجین باید قبل از اقدام برای طلاق، در مورد تمام جنبه‌های موجود در زندگی مشترک به توافق برسند. از جمله مهمترین مسائل در این باره می‌توان به حضانت فرزندان در صورت وجود، مهریه، نفقه، ملاقات فرزندان و تقسیم اموال اشاره کرد. در صورتی که زوجین در مورد هر کدام از این مسائل کاملا به توافق نظر نرسیده باشند ممکن است بعد از جاری شدن صیغه طلاق دچار مشکل شوند. در صورتی که در این مورد نیاز به راهنمایی دارید می‌توانید با مراجعه به صفحه وکیل طلاق در تهران و تماس با وکلای مورد نظرتان، از مشاوره آن‌ها در این زمینه بهرمند شوید.

دقت داشته باشید که طلاق آخرین گزینه برای حل مشکلات زناشویی است. بنابراین بهتر از قبل از اقدام به طلاق حتما به یک مشاور خانواده در تهران، مراجعه کرده و در مورد تصمیم خود مطمئن شوید.

 

جستجو و استخدام وکیل برای انجام امور طلاق توافقی

در صورتی که برای انجام امور طلاق خود نیاز به یک وکیل دارید می‌توانید با مراجعه به صفحه وکیل پایه یک دادگستری در تهران، لیستی از وکلا را مشاهده کرده و با استفاده از گزینه‌های ارتباطی موجود با آن‌ها تماس بگیرید. توجه داشته باشید که در صورت استخدام وکیل، شما نیازی به مراجعه به دادگاه نخواهید داشت و وکیلتان به نمایندگی از شما در دادگاه حضور خواهد یافت.